Trend-Update Parket 2013

Coesfeld, april 2013 - Oude waarden, herinneringen aan historische patronen: De parketnieuwigheden van Parador verrassen met fascinerende designs, die klassieke vloerbeelden gebruiken of die door speciale bewerking de schijn wekken alsof ze reeds lang gelegen gelegd en decennialang gebruikt zijn.

Landhuisvloeren met zich verjongende, conische lijnen oriënteren zich op de natuurlijke tekening van een boomstam, vloeren uit warmtebehandelde eiken stralen een bijzondere behaaglijkheid uit, terwijl andere parketnieuwigheden van het spannende contrast tussen rustiek karakter en metalen kleurtonen leven.

Scheepsvloer in de „used look“

Schijnbaar een voor een uitkomende planken zorgen bij het parket „Eiken Old Block“ voor de typische indruk van een oeroude vloer waarbij in de loop van de tijd donkere voegen tussen lamellen zichtbaar geworden zijn. Het bijna archaïsch uitzicht van deze vloer wordt nog benadrukt door de met de hand uitgewerkte houtstructuren zoals nerven, kwasten of scheuren. Door de lichte kleur werkt de vloer licht en past bij praktisch elke inrichtingsstijl.

De flair van grote wijde wereld

Gevonden houtstukken, die in de havens van deze wereld verzameld werden, waren medebepalend voor een buitengewone vloer: Bij „Trendtime 8 Seaport Oak“ herinneren planken aan transportkisten die lange reizen afgelegd hebben, en die bij wind en weer op hoge zee verweerd zijn en die scheuren, nagelgaten en stempelafdrukken in zich opgenomen hebben. Deze vloer maakt gebruik van een actuele trend die gebruikte materialen naar waarde schat en ze in een nieuwe context gebruikt.

Natuurschoonheden

Het parket „Trendtime 8 Eiken Tree Plank“ is een vloer voor liefhebbers an natuurlijke vloerschoonheden. Parador heeft hier het conische dichtlopen van een boomstam naar een landhuisvloer overgedragen. Ontstaan is een vintage-uitzicht met dichtbij de natuur gelegen, zich verjongende lijnen. Deze vloer, die ook als „Eiken smoked Tree Plank“ in een donkere variante verkrijgbaar is, werkt met zijn plankvorm in verbinding met de handbewerkte, deels gescheurde structuur modern rustiek.

Klassieke parketpatronen – moderne techniek

Het parket „Eiken dobbelsteenpatroon" toont een klassiek vloerbeeld in moderne interpretatie. De bijzondere clou: Bij het leggen is geen vakman nodig, want het dobbelsteenpatroon is op planken in landhuisformaat aangebracht die per kliktechniek eenvoudig en zeker gelegd kunnen worden.

Scandinavisch understatement treft op rustieke eiken

In het spanningsvolle contrast staat de metaalachtig werkende kleur van dit parket tot het natuurlijke materiaal eik. De parketvloer „Eiken antraciet" past in een moderne omgeving met duidelijke structuren.

Warmtebehandelde eiken in het interieur

Met het parket „Trendtime 6 Warmtebehandelde Eiken Medium“ brengt Parador een warmtebehandeld oppervlak in het interieur. Door zijn donkere kleur straalt deze vloer een aangename behaaglijkheid uit. De warme atmosfeer wordt versterkt door de natuurolie waarmee deze vloer veredeld is.

Vintage met Scandinavische elegantie

Het parket „Trendtime 6 Essen“ is een Scandinavisch-elegante interpretatie van de vintagestijl. De heldere kleur geeft licht aan de ruimte, terwijl nerven en kwasten met hun fijn rustiek karakter een voorname natuurlijkheid genereren. Hier mag de eenvoudige schoonheid van het hout zijn werk doen.

Download-links naar foto's in hoge resolutie

Milieufoto's

Oppervlak-afbeeldingen