Parketnieuwigheiden 2014

Coesfeld, januari 2014 – Vloeren vormen het karakter van een ruimte want ze vormen de basis voor het interieur. De parketnieuwigheden 2014 van Parador bieden oplossingen voor verschillende stijlrichtingen: zo benadrukken parketvloeren met sterk teruggenomen, matte kleuren het karakter van de moderne loft.

Bij de vintage-stijl past een nieuwe witte eik met gebruikssporen. En met „wavescraped“ stelt Parador een oppervlak voor dat door golven aan het zandstrand geïnspireerd is.

Duidelijke, architectonisch aanvoelende structuren

Duidelijke, architectonisch aanvoelende structuren vormen de puristische loft-stijl. Hierbij passen vloeren die evenzo terugnemend elegant zijn. Het parket „Eiken noir zilver“ overtuigt met een bijna zwarte kleurtoon, die door zilveren, metalen poriën en vellingkanten veredeld wordt. De duidelijke langsoriëntatie van de breedstroken wordt door voegen benadrukt die een bijzondere elegantie aan de vloeren geven.

thumb_Trendtime1_Eiche_noir_silver

Parket Trendtime 1 Eiken noir zilver.

Innovatief veredelde oppervlakken

Voor de nieuwe parketvloeren „Lignia Brasilica“ en „Lignia Tuscany“ gebruikt Parador een innovatief afgewerkte, duurzaam groeiende Pinus radiata. Het hout is met hars doordrenkt en volledig gekleurd. Naast het optische effect zijn deze houtoppervlakken harder en hebben een tot een minimum beperkt opzwel- en krimpgedrag.

„Wavescraped“ biedt een optische en voelbare belevenis

Het parket „Eiken wavescraped“ biedt met zijn diepe, bijna reliëfaardige structuren niet alleen een optisch hoogtepunt, maar ook een voelbare belevenis. Bij de ontwikkeling van dit oppervlak diende een levendige foto als inspiratie. Typische sporen, die aflopende golven in het zand achterlaten, werden daarvoor geïmiteerd.

thumb_Trendtime6_Eiche_sand_wavescraped

Parket Trendtime 6 Eiken zand wavescraped.

Vintage-look in een elegante grijzen toon

Schijnbaar een voor een uitkomende planken zorgen bij het parket  „Trendtime 9 Eiken Old Block“ voor de typische indruk van een oeroude vloer waarbij in de loop van de tijd donkere voegen tussen lamellen zichtbaar geworden zijn. Het bijna archaïsch uitzicht van deze vloer wordt nog benadrukt door de met de hand uitgewerkte houtstructuren zoals nerven, kwasten of scheuren. Op de foto is de kleurenvariante „Basalt“ te zien.

thumb_Trendtime9_Eiche_Old_Block_Basalt

Parket Trendtime 9 Eiken Old Block Basalt.

Download-link naar de foto's in hoge resolutie