Parador nodigt handel opnieuw uit in het Trendcenter in Coesfeld

Coesfeld, februari 2015 - Na de succesvolle terugkeer naar de Domotex zal Parador in 2015 eigen handelsdagen in de centrale van de onderneming in Coesfeld organiseren.

Ver­ge­lijk­ba­re ar­ti­ke­len

De Meublebeurs van Milaan 2014

Parador GmbH & Co. KG zal in januari 2016 niet meer in de lijst met exposanten van de catalogus van de Domotex beurs te vinden zijn. In de plaats daarvan zal de fabrikant van hoogwaardige vloerbedekkingen zelf voor internationale handelsdagen naar Coesfeld uitnodigen.

Na jarenlange afwezigheid was Parador in 2012 en 2014 teruggekeerd naar het internationale brancheparket in Hannover en kon daar zijn positie als innovatieleider zowel in het product als in het communicatie- en standdesign met succes bewijzen. Hiervoor kreeg men in 2013 zelfs de iF Communication Design Award in goud. Toch was dit voorlopig het laatste optreden in Hannover. In een nieuw formaat zal de merkaanbieder zijn handelspartners in de herfst 2015 in het eigen Trendcenter in Coesfeld over de meest recente ontwikkelingen qua product en service informeren. „Toekomst, design en innovatie zullen we in de toekomst in het kader van internationale handelsdagen met onze handelspartners exclusief delen.

Wij zetten daarbij sterk in op dialoog en op een succesvol samenzijn“, legt de directeur Lubert Winnecken deze stap uit.

Over de onderneming Parador:

Tot een leidende fabrikant van hoogwaardige systemen voor vloer- en wandinrichting heeft Parador GmbH & Co. KG zich sinds haar oprichting in het jaar 1977 ontwikkeld. Het productprogramma omvat laminaatvloeren, parket, panelen, elastische en textiel vloerbedekkingen, die in de Duitse hoofdvestiging in Coesfeld en in de Oostenrijkse vestiging in Güssing gemaakt worden.

De hoogste eisen aan technologie, materialen en oppervlakteveredeling staan garant voor het wereldwijde succes. Voor uitstekend productdesign werd Parador met internationale prijzen onderscheiden; daaronder red dot design award, Interior Innovation Award, German Design Award en andere.

Als traditioneel houtverwerkende onderneming bekent Parador zich tot een verantwoordelijke omgang met natuurlijke resources en zet ecologische maatstaven bij materialen, productie, verpakking en logistiek.

Sinds 2011 is Parador partner van de stichting „Plant-for-the-Planet“, die zich wereldwijd inzet voor ontbossing en klimaatbescherming. Parador hoort tot de Hüls-ondernemingsgroep, net als ook de merken hülsta en Rolf Benz.