Nieuwe decors in het Trendtime 6-programma

Coesfeld, januari 2015 - Ze zijn al jarenlang de koploper bij parket, laminaat en vinyl. Lange planken of landhuisvloeren, die door hun groot formaat een perfecte basis voor de weergave van een decor of een design bieden. Parador start in 2015 met tien nieuwe, authentieke decors voor het trendy formaat lange plank die nauwelijks nog te onderscheiden zijn van echt hout. Daarbij kon Parador gebruik maken van de jarenlange ervaring in de doelgerichte keuze en complexe bewerking van natuurlijke patronen.

Ver­ge­lijk­ba­re ar­ti­ke­len

Laminaat met geschiedenis

Nieuwe decors in het Trendtime 6-programma

Parador zet het succesverhaal van de lange plank verder

Coesfeld, december 2014 - Ze zijn al jarenlang de koploper bij parket, laminaat en vinyl. Lange planken of landhuisvloeren, die door hun groot formaat een perfecte basis voor de weergave van een decor of een design bieden. Parador start in 2015 met tien nieuwe, authentieke decors voor het trendy formaat lange plank die nauwelijks nog te onderscheiden zijn van echt hout. Daarbij kon Parador gebruik maken van de jarenlange ervaring in de doelgerichte keuze en complexe bewerking van natuurlijke patronen. Zachte witte tonen, koel grijs, pastelachtige bruine tonen en discrete kalkporiën geven een moderne look aan de decors.

De vingertoppen voelen wat de ogen zien.

De nieuwe Trendtime 6-decors zijn uitgerust met synchrone natuurstructuren. Daarmee geven ze een zeer echte indruk en kan men nerven en kwastgaten niet alleen zien, maar ook voelen. Door de harmonische integratie van glanzende effecten in het zacht matte patroon ontstaat een fijne dieptewerking, die met licht en schaduw speelt.

Mix & Match

Individualiteit speelt bij de inrichting meer en meer een grote rol en veel klanten wensen de mogelijkheid te hebben om bij de inrichting van een woonruimte mee te werken en eigen ideeën te kunnen verwezenlijken. De nieuwe lange planken Trendtime 6 vormen hiervoor het passende decor. Parador heeft de twee decorfamilies „Eiken Nova“ en „Eiken Valere“ ontwikkeld die elk in twee kleuren verkrijgbaar zijn; Nova in een heldere en een donkere natuurkleur, Valere in lichtgrijs en/of donkergrijs. De kleurenvarianten kunnen harmonisch gecombineerd worden en geven een eigen touch aan de vloer.

De laminaat lange planken in het formaat 220 x 243 x 9 mm overtuigen door hun grote geschiktheid voor gebruik. Een verhoogde bescherming tegen microkrassen, antistatische eigenschappen en de speciale kantenverzegeling maken ze nog krachtiger voor de belastingen van elke dag.

Foto's:
Downloadlink om de foto's te downloaden:

Foto pblm879: Mix & Match: De twee kleurenvarianten „gekalkt“ en „licht gekalkt“ van het decor „Trendtime 6 Eiken Nova“ kunnen willekeurig met elkaar gecombineerd worden.

Foto pblm881: Voelen wat men ziet: Elke kwast, elke scheur, elk kleinste houtdetail wordt in de vloerstructuur opgenomen. Op de foto het decor „Eiken Valere donker gekalkt“.

Foto pblm873: De laminaatvloer „Trendtime 6 Brushboard white“ toont een patroon van oud hout met verschillende kleuren en lamellengrootten.

Over de onderneming Parador:

Tot een leidende fabrikant van hoogwaardige systemen voor vloer- en wandinrichting heeft Parador GmbH & Co. KG zich sinds haar oprichting in het jaar 1977 ontwikkeld. Het productprogramma omvat laminaatvloeren, parket, panelen, elastische en textiel vloerbedekkingen, die in de Duitse hoofdvestiging in Coesfeld en in de Oostenrijkse vestiging in Güssing gemaakt worden. De hoogste eisen aan technologie, materialen en oppervlakteveredeling staan garant voor het wereldwijde succes. Voor uitstekend productdesign werd Parador met internationale prijzen onderscheiden; daaronder red dot design award, Interior Innovation Award, German Design Award en andere. Als traditioneel houtverwerkende onderneming bekent Parador zich tot een verantwoordelijke omgang met natuurlijke resources en zet ecologische maatstaven bij materialen, productie, verpakking en logistiek. Sinds 2011 is Parador partner van de stichting „Plant-for-the-Planet“, die zich wereldwijd inzet voor ontbossing en klimaatbescherming. Parador hoort tot de Hüls-ondernemingsgroep, net als ook de merken hülsta en Rolf Benz.