Second life op de vloer

Coesfeld, maart 2013 - De appreciatie van verleden en het verlangen naar het echte vinden hun uitdrukking in een trend die gebruikte materialen in een nieuwe context plaats en hen daar een nieuw leven geeft. Parador zet dit gevoel met nieuwe vloercreaties in laminaat en parket om.

thumb04_03-2013-second-lifeParket en laminaat met heimwee

Twee nieuwe vloeren voor moderne grootstadnomaden wekken het verlangen naar de grote wijde wereld op: het laminaat „Trendtime 1 Globetrotter“ en het parket „Trendtime 8 Seaport Oak", wiens oppervlakken individueel met de hand bewerkt zijn. Als inspiratie voor beide vloeren diende zeevrachtkisten. Aan de stukken gevonden houdt kan men zien dat ze in hun eerste leven op de havens van deze wereld onderweg waren.

Typische slijtage- en gebruikssporen, die op de lange trajecten of bij het laden en lossen van de kisten ontstaan zijn, getuigen van het eerste gebruik van de planken. Dit effect wordt versterkt door kleurfragmenten, lakken of ook verbleekte schrifttekens die het hout in de loop der jaren in zich opgenomen heeft.

Stukken steigerhout in het „second life“ – Laminaatdecor „bouwhout“

De laminaatvloer „Trendtime 6 Bouwhout“ van Parador zet planken van steigers in een nieuw licht. Zoals de naam reeds verraadt, gaat het hier om imitaties van steigerplanken die op de werf door de zon verbleekt zijn en door kalk, vuil, cement en verfresten een heel speciale patina gevormd hebben. Ze passen bij een urban-losse levensstijl die van het perfect onperfecte houdt.

thumb05_03-2013-second-lifeScheepsvloer met „used look“ – parket „Old Block“

Schijnbaar een voor een uitkomende planken zorgen bij het parket „Eiken Old Block“ voor de typische indruk van een oeroude vloer waarbij in de loop van de tijd donkere voegen tussen lamellen zichtbaar geworden zijn. Het bijna archaïsch uitzicht van deze vloer wordt nog benadrukt door de met de hand uitgewerkte houtstructuren zoals nerven, kwasten of scheuren. Door de lichte kleur werkt de vloer licht en past bij praktisch elke inrichtingsstijl. De nieuwe laminaat- en parketvloeren zijn vanaf nu verkrijgbaar.

MEER INFO

PARADOR PARKET