Laminaat in de trend: natuurlijk werkende oppervlakken

Coesfeld, mei 2011 – Driedimensionaliteit speelt bij de nieuwe laminaatdecors een grote rol.

Zaagruwe of geborstelde oppervlakken kan men dankzij ingeperste structuren ook haptisch waarnemen.

De indruk van het laminaatoppervlak moet zo natuurlijk mogelijk zijn. Dit wordt bereikt door innovatieve techniek: bij het persen van het laminaat worden structuren aangebracht die men kan voelen en die gelijktijdig voor een minimaal licht-schaduw-spel zorgen. Er ontstaan perfecte imitaties van de natuur die het hout zodanig weergeven alsof het bijna onbewerkt uit de zaagfabriek komt.

thumb01-pbla345f2

Makkelijk gelegd: laminaat in kops hout-uitzicht

Andere laminaatideeën, die Parador dit jaar in januari heeft voorgesteld, zijn even natuurlijk: zo heeft de fabrikant uit Coesfeld kops hout-uitzichten in lichte en donkere kleur nieuw in het programma. Door de zeer hoogwaardige verwerking van de kanten kan men de overgang tussen verschillende laminaatplanken in het landhuisformaat met het blote oog nauwelijks nog herkennen. Er ontstaat het doorlopende beeld van een parket uit kops hout, dat als laminaat echter zeer gemakkelijk en ook door niet-vaklui gelegd kan worden.