Ecologisch waardevol en met coole extra's

Coesfeld, augustus 2012 – Een kinderkamervloer moet tegen veel bestand zijn, want hij is de grootste speelplaats ter wereld.

Hier wordt gespeeld, geëxperimenteerd, geplaagd, rondgelopen en soms dient de kamer ook gewoon om uit te rusten. De laminaatvloeren „Eco Balance Play!“ van Parador overtuigen niet alleen met kwaliteit en aan kinderen aangepaste vormgeving, maar ook met uitstekende ecologische eigenschappen. En met een bijkomende extra: Per verkocht pakket geeft Parador in de invoeringsperiode een Euro aan de milieustichting „Plant-for-the-Planet“, die in 2007 door de indertijd 9 jarige Felix Finkbeiner opgericht werd en die kinderen op de hele wereld bij boomplantacties voor de bescherming van het klimaat verenigt.

thumb_eco_balance_play_3Eindeloos design en verhalen per QR-code

„Eco Balance Play bevat vijf laminaatvloeren!“. Helemaal in de trend van de tijd ligt bijvoorbeeld het laminaatdecor „Tweet“, wiens plankenbeeld uit vele gevonden houtstukken gevormd wordt, die deels met leuke icoontjes versierd zijn. Na de plaatsing ziet deze vloer er uit als een puzzel van veel verschillende houtsoorten en produceert door zijn eindeloos werkend uitzicht een grote diepte in de ruimte. „Tweet“ heeft bovendien een verrassing in petto: op de vloer vindt men een opgedrukte QR-code. Wanneer men deze met de GSM inscant, gaat men automatisch naar een speciale Eco Balance-website, waarop Parador in samenwerking met de onderneming BookRix uit München gratis E-books voor download ter beschikking stelt. Hier kunnen meisjes en jongens van alle leeftijdscategorieën spannende vertelsels en verhaaltjes downloaden.

In het Eco Balance-Play!-aanbod zijn er bovendien vier authentieke houtimitaties in levendige kleuren.

Fotowedstrijd: een droomvakantie in het boomhotel winnen

Nog tot 30 november 2012 kan men aan een prachtige prijsuitschrijving van Parador deelnemen. Gewoon een paar vrienden of de familie voor een creatief spel op de vloer uitnodigen, een foto daarvan maken en deze foto naar Parador sturen. En met een beetje geluk een droomvakantie voor de hele familie in het Baumhaushotel van het cultuureiland Einsiedel winnen.

thumb_eco_balance_play_2Milieugecertificeerde kwaliteit

De nieuwe Eco Balance Play!-laminaatvloeren zijn beschikbaar in de formaten 1285 x 194 x 7 mm en in de bredere variante 1285 x 243 x 7 mm  als scheepsvloer of landhuisvloer. Ze zijn antistatisch, slijtvast, emissiearm en door de gepatenteerde kliktechniek eenvoudig te installeren.

Voor alle Eco Balance-laminaatvloeren gebruikt Parador grondstoffen uit inheemse, duurzame bosbouw, die vrij zijn van organische oplosmiddelen en daarmee voor een aangenaam klimaat in de woonruimte zorgen. Als bindmiddel worden uitsluitend milieuvriendelijke harsen gebruikt.

De decordruk gebeurt op gecertificeerd papier en met waterverven zonder zware metalen. Energetisch en qua materialen zijn ze volledig recycleerbaar. De bij de fabricatie van de laminaten ontstane houtresten worden terug naar de productiekringloop gevoerd.

Download-link naar de foto's in hoge resolutie