Voetwarm en geschikt voor keuken en badkamer

Coesfeld, januari 2012 – Wie optisch veeleisende hout- of steendecors niet alleen in de woning, maar ook in keuken of badkamer wenst, vindt in de nieuwe vinylcollectie van Parador zijn favoriet: 20 varianten in verschillende formaten tot de lange plank bieden vloeren voor elke inrichtingstijl.

De voordelen van een elastische vloerbedekking liggen voor de hand: ze zijn voetwarm, robuust en onderhoudsvriendelijk, zijn geschikt voor vloerverwarmingen, slipbestendig alsook zacht en zorgen zo voor een goede ruimteakoestiek. En dankzij hun ongevoeligheid voor water kunnen ze ook in keukens of badkamers gelegd worden.

Parador biedt elastische vloeren zowel op basis van HDF-kernplaten als uit 5 mm-volmateriaal aan. Door de geringe inbouwhoogte zijn deze zeer renovatievriendelijk. Alle planken zijn aan langs- en kopkant uitgerust met een klikprofiel en kunnen zonder speciale gereedschappen gemakkelijk en stabiel gelegd worden.

Een authentieke indruk krijgt de vloer door de micro-V-voegen, die het plankkarakter benadrukken. Nieuw op de markt is een meer dan 2 m lange vinylplank. Met dit lange formaat kan een ruim, modern uitzicht gegenereerd worden, waardoor kleinere ruimtes door het gelijkmatige vloerbeeld groter schijnen te zijn.

De elastische vloerbedekkingen van Parador zijn moeilijk ontvlambaar, antibacterieel en geschikt voor allergische mensen. De decors gaan van houtimitaties in verschillende kleuren (eik, walnoot, wilde appelaar en pijnboom) tot twee leisteen-imitaties in zwart of grijs. Ze zijn waarschijnlijk vanaf het tweede trimester van 2012 in de handel verkrijgbaar.