Parador verdubbelt het vinyl-programma

Coesfeld, januari 2014 – Na de fulminante start van het Parador-vinyl-programma in 2012 heeft de vloerfabrikant uit Coesfeld nu zijn aanbod van elastische vloeren verdubbeld.

De nieuwe decors tonen in Parador-handschrift zo goed als perfecte imitaties van de materialen steen, hout en beton. Parador biedt vinylvloeren zowel op basis van HDF-kernplaten alsook in een variante uit 5 mm-volmateriaal. Nieuw in het programma is het tegelformaat 598 x 294 mm bij het vinyl-volmateriaal, dat vooral als vloer voor keukens en badkamers geliefd is. Voor een zekere plaatsing zorgen de klikverbindingen Safe-Lock® resp. Comfort-Click.

Trend „Upcycling“

Een belangrijke trend is het zogenaamde „upcycling“. Oude, gebruikte materialen worden tot nieuwe objecten samengevoegd en krijgen daarmee een hogere waarde. Helemaal in deze trend ligt de vinylvloer „Classic 2030/2050 Boxwood Vintage bruin” van Parador. Met zijn levendig, donker mix-uitzicht past deze vloer uitstekend in een moderne omgeving, die zeer goed oud met nieuw verbindt.

thumb_Classic_2030_2050_Boxwood_Vintage_braun

Vinyl "Classic 2030/2050 Boxwood Vintage bruin".

Tegelformaat in het gekende uitzicht

De vinylvloer „Trendtime 5.50 Desert grijs“ in het tegelformaat 598 x 294 mm komt overeen met het gekende uitzicht van steen- of keramiekvloeren in keukens of badkamers. De variant uit volmateriaal is dankzij de ongevoeligheid voor water uitstekend geschikt voor plaatsing in vochtige ruimtes.

thumb_desert_grau

Vinyl "Trendtime 5.50 Desert grijs".

Houtuitzicht in badkamers met vinyl realiseren

Houtuitzicht in de badkamer wordt meer en meer geliefd, want dit straalt warmte en geborgenheid af. Dat is zeer belangrijk bij moderne badkamers, die van de voormalige natte cel veranderd zijn in de wellnessoase. Met veel zekerheid kan men de indruk van een parket met vinylvloer uit volmateriaal realiseren, die ongevoelig voor water zijn.

thumb_Eiche_Royal_natur_gekaelkt

Vinyl "Classic 2030/2050 Eiken Royal natuur gekalkt".

Download-link naar de foto's in hoge resolutie