Nieuw: Eco Balance PUR van Parador

Coesfeld, Januari 2014 - Men hoeft niet echt attent te zijn om het verschil te horen, want bij de test met een metalen knikker, die eerst over een laminaatvloer, en daarna over de nieuwe Eco Balance PUR-vloer rolt, merkt men het onmiddellijk: Eco Balance PUR is duidelijk stiller.

thumb_pbva044f2

Bovendien voelt de vloer goed aan en benadrukt zijn voorbeeld hout zeer goed, hij is warm, heeft diepe structuren en een schitterende kleurenintensiteit. Ook op het gebied van de duurzaamheid onderscheidt Eco Balance PUR zich: door het in vergelijking met vinyl 78 procent verminderde materiaalverbruik kunnen ressources beschermd worden.

Eco Balance PUR is zoals een laminaatvloer opgebouwd: bestanddelen zijn de gecertificeerde HDF-kernplaat, een achterkant uit kurk en het met PUR ommantelde decorpapier. PUR geldt als zeer hoogwaardige kunststof, die bijvoorbeeld als lederimitatie bij cockpit-uitrustingen, matrassen of autozetels gebruikt wordt. Het materiaal heeft een lange levensduur, zodat Parador een garantie van 15 jaar bij privégebruik kan geven. Eco Balance PUR is geschikt voor vloerverwarmingen. Daarmee kan door de in de regel lagere warmtebehoefte bij oppervlakteverwarmingen energie gespaard worden.

Schitterende kleuren, authentieke structuren

Een ander voordeel van het materiaal PUR is zijn transparantie. Daardoor komen de op water gebaseerde kleuren van het voor Eco Balance PUR gebruikte decorpapier briljant en intensief tot uitdrukking. Ook de mogelijkheid om structuren authentiek diep te maken, zorgt voor een indruk die zeer kort bij echt hout komt.

Waarschijnlijk in april 2014 gaat Parador met een Eco Balance PUR-assortiment, bestaande uit 6 lange planken (2200 x 243 x 9 mm), 3 korte planken (1285 x 194 x 9 mm) en 6 verschillende houtdecors van start. Alle vloeren worden met een 4-zijdige mini-V-voeg uitgerust.

Download-link naar de foto's in hoge resolutie