Coesfeld, januari 2012 – Het nhow Hotel in Berlijn verrast zijn gasten met ongewone zaken.

De Meubelbeurs van Milaan 2011

thumb09_01-2012_Pink-Pop

Bijvoorbeeld met een eigen soundstudio boven de Spree en een roomservice die Gibson-gitaren inclusief versterkers en koptelefoons op de kamer brengt. Nóg ongewoner is het hele interieur van het hotel dat door de designer Karim Rashid uit New York in zijn typische vrolijke kleuren, bijna surreëel aandoende handschrift ontworpen werd.

De visionaire designer Karim Rashid wil met oude kijk- en levensgewoonten breken. Om deze aanpak ook op de vloer om te zetten ontwikkelde hij in samenwerking met Parador drie laminaatvloeren voor de hotelkamers in de kleuren van het betreffende deel van het gebouw:  pink in de oost-toren, blauw in de west-toren en een decent grijs voor de upper-toren. Voor de realisatie van dergelijke buitengewone projecten is de Parador laminaat Identity perfect geschikt, want dankzij de digitale drukmethode  „ArtPrint“ kunnen unieke stukken in uitstekende drukkwaliteit en fascinerende kleurenschittering gemaakt worden. Parador leverde bovendien de passende onderbouw „Akustik-Protect 100“, die een zeer goede ruimteakoestiek garandeert – niet onbelangrijk voor een  „muziekantenhotel“.

MEER INFORAMTIE

AWARDS

Pour ses ascenseurs conçus dans le nhow remporté Karim Rashid 2012, Red Dot Award.

Karim Rashid