Nieuw: Parador New Classics Design Edition by Hadi Teherani

Coesfeld, januari 2014 – Met de collectie „New Classics Design Edition by Hadi Teherani“ definieert Parador de basis voor de private interieurvorming opnieuw: Voor de onderneming uit Coesfeld creëerde de internationaal succesvolle architect en designer Hadi Teherani laminaat- en parketvloeren die genuanceerde interpretaties van traditionele legpatronen en waardevolle materialen als subtiele speelwijzen van klassieke vloerkunst tonen. Door combineerbaarheid ontstaat een grote speelruimte met veelzijdige variatiemogelijkheden.

Hadi Teherani

thumb05-pblm845f3_Originalgroesse

New Classics Design Edition: Parket

Klassiekers fascineren door vertrouwdheid die in de loop der eeuwen gegroeid is. Visgraat, een van de meest geliefde klassieke legpatronen, geldt als statement voor een tijdloos goede smaak. Ook het parket „French Oak“ past zich op fascinerende wijze aan het thema aan. Met twee houtsoorten, eiken natuur en gerookt eiken, en twee verschillende

stookjesbreedten opent zich een groot aantal inrichtingsmogelijkheden, want alle planken kunnen met elkaar gecombineerd worden. De dynamiek van de vloer en zijn effect in de ruimte richten zich op de betreffende combinatie van de modules – van de klassieke visgraat in licht of donker tot nieuwe, spannende mix-patronen.

New Classics Design Edition: Laminaat

Uit de traditionele vloermaterialen hout en marmer heeft Hadi Teherani de laminaatdecors „Light Marble Oak“ en „Dark Marble Oak“ gecreëerd. Het afwisseling van de materialen genereert hier een bijzondere spanning in de ruimte, die door de strepen van de marmeren elementen geaccentueerd wordt.

Bij „Light Marble Oak“ combineert Teherani een natuurlijke eiken met een wit Italiaans marmer, terwijl „Dark Marble Oak“ een verbinding uit warmtebehandelde eik en zwarte marmer toont.

De laminaatvloeren „Ornamental Oak“ en „Graphic Oak“ zijn gebaseerd op de geometrische, decoratieve mogelijkheden van het klassieke

bordparket. „Ornamental Oak“ vormt uit lichte en donkere ruitenstervormige, verspeelde structuren, die een herinnering aan herenhuizen uit vervlogen tijden vormen. Ook „Graphic Oak“ gebruikt het ruitenpatroon, hier in de puristische, rechtlijnige stijl. In het beweeglijke spel van heldere en donkere eik ontstaat bij de twee vloeren een dieptewerking die bijna als een inlegwerk aanvoelt. Voor een individueel vloerdesign zorgen de variantenrijke combinatiemogelijkheden van de laminaatplanken.

De laminaatvloer „New Classics Design Edition by Hadi Teherani Dark Marble Oak“ verbindt de klassieke vloermaterialen hout en marmer met een afwisseling met bijzondere spanning.

Hommage aan herentijden: De laminaatvloer „New Classics Design Edition by Hadi Teherani Ornamental Oak“ is gebaseerd op natuurkleuren en heldere parallellogrammen die aan bordparket doen denken.

thumb06-pbpm562f4_F

Visgraat opnieuw geïnterpreteerd: Smalle en brede grendels in heldere en warmtebehandelde eik produceren buitengewone vloerbeelden. In het beeld van het parket „New Classics Design Edition by Hadi Teherani French Oak“

De architect en designer Hadi Teherani bouwt hoge huizen, ondernemingscentrales, appartementblokken, shopping centra, stations, officiële gebouwen en universiteiten met inbegrip van hun interieurdesign, maar ook beursstanden, showrooms en flagship stores.

De op alle gebieden grensoverschrijdende architect en ontwerper gebruikte de architectuur voor een omvangrijke vormgevende aanspraak. Daarom hoort bij zijn internationale onderscheiden creaties (40 architectuurprijzen, 48 designprijzen) het hele programma van het product- en interieurdesign, waarmee architectuur eerst qua atmosfeer afgewerkt moet worden - van de vloerbedekking over het deurbeslag tot de modulaire keuken. De Hadi Teherani Group, gevestigd in Hamburg, bevat de segmenten architectuur, interieurdesign, productdesign en consulting. Andere vestigingen bevinden zich in Frankfurt, Moskou, Abu Dhabi en Bangalore.

Birgit Kunth / leiding  marketing en communicatie