Teilen
  • Daarover tweeten
  • Google +1
  • Pin de foto
  • Deel het product

Parador nodigde uit voor een toekomstwedstrijd

Parador heeft designers en creatieve mensen uitgenodigd voor een heel bijzondere ideeënwedstrijd: Van 2 mei tot 20 juni 2012 konden op het open-innovation-platform jovoto op http://parador.jovoto.com voorstellen voor innovatieve, toekomstgerichte vloerconcepten worden ingediend. In totaal konden prijsgelden tot 15.000 gewonnen worden. Tijdens de complete duur van de uitschrijving konden geregistreerde gebruikers ingediende ideeën beoordelen en bespreken. De winnaars werden op het einde van de wedstrijd via de community ranking bepaald. 

Hoe ziet een vloerbedekking er in de toekomst uit? Welke eigenschappen onderscheiden hem en kan hij verder nog bijkomende functionaliteiten integreren, zoals verlichting of sensoren? Welke materialen spelen met het oog op de zich veranderende levens- en woonbehoeften een rol en hoe kan men zinvol rekening houden met het aspect van de duurzaamheid? 

Deze vragen moesten de deelnemers aan de wedstrijd beantwoorden en nieuwe, op doelgroepen gerichte concepten voor de vloerinrichting ontwikkelen. „We verwachten hier niet alleen nieuwe patronen of decors, aldus Birgit Kunth, marketingsupport bij Parador. „Het gaat ons eerder om het experiment met toekomstige materialen en functies; om inspiraties, die heel bewust niet uit de vloerbranche, maar van creatieve mensen uit andere segmenten afkomstig zijn. We zoeken naar ideeën, die mensen met veeleisende en exclusieve inrichtingseisen enthousiast maken.“ 

Parador wilde met deze uitschrijving zijn leidinggevende rol als internationaal designmerk voor vloer- en wandinrichting forceren en bijkomende creatieve maatstaven zetten. Op dit ogenblik zijn meer dan 35.000 designers, kunstenaars en creatieve mensen wereldwijd bij jovoto geregistreerd, die zich actief in lopende projecten integreren. Voor de deelname aan de wedstrijd kon men zich op http://parador.jovoto.com registreren en onmiddellijk meedoen: ideeën indienen, commentaar geven op voorstellen van anderen, met deelnemers over de hele wereld in een creatieve dialoog treden en samen ideeën verder ontwikkelen. Het was eveneens mogelijk teams te vormen. Zo vulden creativiteit en vaardigheden zich interdisciplinair aan. Alle leden van de jovoto community konden de ingediende werken beoordelen en beslisten daarmee collectief over de toekennen van de prijsgelden.

De achtergrond

In het verleden heeft Parador reeds met uitstekende persoonlijkheden van de internationale design-scene, zoals Zaha Hadid, Karim Rashid, Matteo Thun, Jean Nouvel en andere samengewerkt. Het innovatievermogen, de uit de samenwerking ontstane collectie Edition, wordt door belangrijke internationale design-onderscheidingen zoals de AIT-Award (Interior Innovation Award) en de design-onderscheiding reddot - bevestigd.Om het innovatieve karakter van de onderneming te onderstrepen en om zich verder als pionier te positioneren, ontwikkelde Parador samen met de jovoto community nieuwe uitstekende vloerconcepten.

Het resultaat

Meer dan 600 creatieve mensen namen deel aan het project:

  •  184 ideeën en 1.500 ideeën-versies 
  •  meer dan 7.500 commentaren
  •  meer dan 11.000 beoordelingen

Winnaar

Ariadne by peterpeter

Bekijk dessin

MEER INFO

LAATSE WAARSCHUWINGEN VOOR JOVOTO

Website bij jovoto

ALLES OVER DE WEDSTRIJD

Parador bij Facebook

Please confirm your language in order to continue